O značce
Značka Bottega Veneta byla založena roku 1966 v Itálii. U jejího zrodu stáli Renzo Zengiar (návrhář vzorů bot a látek) a Michele Taddei (specialista na barvení látek). Jméno nese po regionu, kde byla založena – Veneto – a po italském slově Bottega – dílna – přičemž krejčovská zručnost je jedním ze základních pilířů značky.
Roku 2001 byl tento módní dům převzat společností Gucci Group – aktuálně Kering; kreativním ředitelem značky se stal Thomas Maier, který stojí za jejím raketovým vzestupem. V rámci svého působení zrušil Maier používání loga na svých modelech a dbal především na kvalitu látek a jejich zpracování. Značka se vyhýbá trendům jako logomanie, naopak preferuje rozpoznatelnost svých produktů díky jejich neotřelému vzhledu a kvalitě, což potvrzuje i hlavní motto značky „Když stačí Vaše iniciály“. Thomas Meier se zaměřil na typickou techniku intrecciato (proplétaní), jež se stalo neodmyslitelným symbolem značky.
V posledních dvaceti letech a za působení kreativního ředitele Thomase Maiera se stala značka Bottega Veneta jednou z nejprodávanějších značek společnosti Kering. Mezi ikonické kabelky patří Hobo, Knot či Cabat, které jsou i nadále reinterpretovány v moderním pojetí.
Roku 2018 se stal kreativním ředitelem Daniel Lee (ve svých 27 letech!), který zásadně zmodernizoval pojetí značky, avšak ve svém inovativním podání zachoval její hlavní prvky. V listopadu 2021 převzal roli kreativního ředitele designér Matthieu Blazy.