CZE
  • Česky

Kampaň Bottega Veneta FW16/17

Bottega Veneta
7. 7. 2016

Bottega Veneta uvádí svou reklamní kampaň FW 2016 ART OF COLLABORATION od Viviane Sassen na pomníku Alberta Burriho v ruinách Grande Cretto u sicilské Gibelliny.

Dlouhodobý projekt společnosti Bottega Veneta v rámci reklamní kampaně pro podzim/zimu 2016 pokračuje skrze objektiv holandské fotografky Viviane Sassen.

 

Fotografie k této kampani vznikly v Itálii, na Sicílii, v impozantní a velkolepé scenérii Grande Cretto u městečka Gibellina, vytvořené Albertem Burrim, na rozloze cca 80 000 metrů čtverečních. Burri, novátorský poválečný italský umělec, jehož díla byla nedávno předvedena v Guggenheimově muzeu v New Yorku v rámci retrospektivní výstavy, pojal Grande Cretto jako památník městečku Gibellina, které bylo zničeno zemětřesením v roce 1968 a nebylo jej možno znovu vystavět. Pokryl ruiny městečka masivními betonovými deskami rozpukanými četnými nápadnými prasklinami (cretto) k symbolické oslavě života a umění. Toto sugestivní a skálopevné dílo řadící se do oblasti land-art (tzv. krajinné konceptuální umění) z nefalšovaného bílého cementu je úchvatným jevištěm pro vytvoření kolekce, která je elegantní, hebká a bohatě rozevlátá. Dlouhé a štíhlé střihy lehce obepínají těla Simona Fitskieho a Rianne Van Rompaey; splývavost nejjemnějších materiálů a rafinovaná tmavší, přesto však pestrá paleta, zahrnující paví modř, královskou červeň a nadčasové odstíny černé barvy, tvoří kontrast k oslnivé bělosti tohoto mistrovského díla moderního krajinného umění.

 

Viviane Sassen již nahlédla svým osobitým objektivem do světa značky Bottega Veneta, když fotila kampaň pro jaro/léto 2016 na Jardin d’email, působivé instalaci Jeana Dubuffeta, a její neobyčejná vnímavost při fotografování v exteriérech a bystrý smysl pro světlo a tmu jsou opět ideální předpoklady k nasnímání této kolekce pro podzim/zimu 2016.

 

„Vivianiny fotografie mají v sobě nepostižitelnou tajuplnost, vytříbenost a šokující nezávislost. Společně jsme prozkoumali pro kampaně oba umělecké krajinné monumenty, které jsou v naší spolupráci spíš přidanou hodnotou než pouhým pozadím“, uvedl Tomas Maier.

 

Kampaň Art of Collaboration představil Tomas Maier, kreativní ředitel společnosti Bottega Veneta, který nastoupil do společnosti v r. 2001. Tento dlouhodobý projekt oslovuje světoznámé umělce s nabídkou spolupráce na kampaních pro každou sezónu. Viviane Sassen byla připsána na seznam slavných fotografů, kde již figurují Nobuyoshi Araki, Nan Goldin, Philip-Lorca diCorcia, Pieter Hugo, Peter Lindbergh a Juergen Teller, kteří přispěli k vzniku reklamního portfolia značky Bottega Veneta.

Fotogalerie